Heuvelman / 20 mei 2021 / Nieuws

Ivo Kuipers aan het woord

Aan het woord: Ivo Kuipers

In deze mei editie van onze inspiratie nieuwsbrief laten we Ivo Kuipers aan het woord. Ivo is bij Heuvelman solution architect. Een mooie rol die innovatieve projecten oplevert.

In deze nieuwsbrief is Ivo aan het woord en vertelt hij over wat zijn functie binnen het team precies inhoudt en wat het oplevert voor Heuvelman.

Zou je in het kort willen uitleggen wat een solution architect doet?

Een solution architect is iemand die een technische solution (vaak een softwareoplossing) zodanig uitwerkt dat deze succesvol bij een bedrijf geïmplementeerd kan worden. De solution architect is in die zin verantwoordelijk voor de architectuur van de te leveren solution: dit kan een ICT- of business solution zijn, of beide.

Hoe ziet jouw rol eruit bij Heuvelman?

Als solution architect zorg ik ervoor dat concepten nog verder uitgewerkt worden. Daar waar nu veel op ‘ad-hoc’ basis gemaakt wordt, is het de bedoeling dat concepten als out-of-the-box oplossing in de markt gezet gaan worden.
Omdat oplossingen vaak vanuit een klantvraag komt is er niet altijd voldoende tijd om een concept te ontwikkelen die bij meerdere klanten ingezet kan worden, door dit om te draaien en concepten te ontwikkelen die voldoen aan de klantvraag kunnen we meer uit de concepten halen.

Welk deel van je werk vindt je het leukst?

De combinatie tussen het laten samen werken van developers en designers en het zelf programmeren tot een kant en klaar product vind ik het leukste in mijn werk.

Welke oplossing ben je nu aan het ontwikkelen? Kan je daar iets meer over vertellen?

De belangrijkste oplossing waar nu aan gewerkt wordt is HeartBeat. HeartBeat is een monitoring systeem voor alle AV/ICT hardware die wij aanbieden. HeartBeat is een slim systeem dat storingen detecteert maar ook deze direct op gaat lossen. Hierdoor zijn wij klanten nog sneller voor als het om een storing gaat. De gegevens worden verwerkt in een database en zorgt voor een kant en klare rapportage richting de klanten.

Welke aanpak gebruik je?

Elk concept ontstaat uit een idee. Dit kan een idee vanuit de organisatie zijn, maar ook vanuit onze klanten. Door te kijken naar wat er leeft bij klanten kunnen we vaak de vraag al voor zijn. Elk idee wordt beoordeeld op haalbaarheid en of er geen andere oplossing voor beschikbaar is.

Zodra het idee haalbaar is zal gestart worden met uitwerken en ontwikkelen, belangrijk hierin is het documenteren van het concept. Daarnaast is het belangrijk dat we het concept kunnen borgen en deze continu in ontwikkeling blijft. Dit zorgt er voor dat elk concept altijd up-to-date is en aan blijft sluiten bij alles wat er in de AV/ICT wereld gebeurt.

Weten hoe we dit voor uw bedrijf kunnen inzetten?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

De innovatieve partner van totaalconcepten