La Vuelta Holanda
Het wielerfestijn La Vuelta Holanda met Groene Karavaan
De wielerwedstrijd ‘Ronde van Spanje’ was afgelopen augustus in Nederland met 3 etappes als La Vuelta Holanda. Met (internationale) toprenners, een ploegenpresentatie, een uitgebreid activatieprogramma en drie prachtige etappes door Utrecht en Brabant, een unieke gebeurtenis. Bijna een miljoen wielerfans brachten een bezoek aan het evenement.
Fietsland Nederland
We voelden ons thuis”, aldus Javier Guillén, algemeen directeur van La Vuelta Holanda. “Het project La Vuelta Holanda is na twee jaar wachten uitgekomen en heeft onze verwachtingen overtroffen. Nederland is een plek die fietsen ademt en die we in ons hart gesloten hebben. We zijn gekomen om geschiedenis te schrijven en we vertrekken met een van de meest ongelooflijke verhalen die we, vanuit het perspectief van La Vuelta Holanda, ooit hebben meegemaakt”, besloot hij.
Met geschatte bezoekersaantallen van 12.500 (ploegenpresentatie), 260.000 (eerste etappe in Utrecht), 375.000 (tweede Den Bosch naar Utrecht) en 350.000 tijdens de etappe Breda-Breda, werd de start van de Ronde van Spanje in Nederland, boven verwachting bezocht.
De kijker thuis stemde ook massaal af op de uitzendingen van La Vuelta Holanda. Via de NOS keken 3,6 miljoen mensen naar (een deel van) de eerste drie etappes, verdeeld over de drie dagen.
La Vuelta Holanda en Heuvelman
Als officieel partner van La Vuelta Holanda heeft Heuvelman Sound & Vision de audiovisuele ondersteuning mogen verzorgen om er een groot succes van te maken:
- Tijdens de ploegenpresentatie hebben we de binnenstad van Utrecht voorzien van beeld en geluid zodat deze presentatie prima te volgen was voor de bezoekers.
- Tijdens de eerste drie etappes in Nederland verzorgden we de beeld en geluidstechniek op de start en finish locaties in Utrecht, Den Bosch en Breda.
- Heuvelman heeft diverse grote outdoor LED beeldschermen langs het parcours geplaatst waarop de etappes live waren te volgen door de duizenden toeschouwers.
- Heuvelman heeft de techniek geleverd voor 'Fiesta de La Vuelta', een initiatief van studenten van wielervereniging U.S.W.V. De Domrenner. Op dit gratis festival tijdens de tweede etappe kon je onder het genot van een hapje en een drankje de koers bekijken, luisteren naar inspirerende sprekers, meedoen aan (sportieve) activiteiten en genieten van bandoptredens.
- Als partner van het USP (Utrecht Science Park) verzorgde Heuvelman de beeld en geluidstechniek tijdens La Vuelta Holanda voor genodigden in de Botanische Tuin van het park.
- Heuvelman mocht meerijden tijdens de wereldpremière van de duurzame Groene Karavaan en daarnaast verzorgden wij na elke etappe de audiovisuele techniek voor het Groene Karavaan finishplein.
Unieke Groene Karavaan bij La Vuelta Holanda
De traditionele reclamekaravaan die aan grote wielerrondes voorafgaat, had deze zomer tijdens de Nederlandse etappes van La Vuelta Holanda een uniek karakter. De Groene Karavaan is een duurzaam alternatief voor de traditionele wielerkaravaan. Passend bij de ambitie van Heuvelman om steeds duurzamer te worden mochten we met een van onze elektrische bedrijfsauto’s meerijden in deze klimaat neutrale stoet van partners van La Vuelta Holanda.
Door dit initiatief te steunen toont de sportwereld, samen met Heuvelman en vele andere partners aan klaar te zijn om duurzame boodschappen uit te dragen en met partners te werken die duurzaamheid mede hoog in het vaandel hebben.
De Groene Karavaan was daarin meteen een wereldprimeur. De voertuigen in de karavaan waren niet alleen duurzaam, zij brachten ook een duurzame boodschap aan het publiek. Zo reden alle voertuigen geheel emissieloos (elektrisch of op waterstof) en werden er enkel duurzame gadgets uitgedeeld.
Heuvelman verzorgde na aankomst van de karavaan op het finishplein de audiovisuele techniek door middel van een enorm LED beeldscherm met geluid waarop de koers live te volgen was, dit LED scherm was te vinden in onze eigen stand. Ook de energie voor het aansturen van de apparatuur op dit plein werd geheel duurzaam verstrekt. Het Groene Karavaan finishplein vormde een centrale, duurzame plek voor partners en bezoekers.
Weten hoe we dit voor uw bedrijf kunnen inzetten?
De innovatieve partner van totaalconcepten
- 50 jaar ervaring
- 90 teamleden
- Eigen content creatie
- Gecertificeerd