De Nederlandse Spoorwegen

Digital Signage oplossing voor de NS

Sinds een aantal jaren is Heuvelman partner van de Nederlandse Spoorwegen, met als doel het ontwikkelen en uitvoeren van een concept voor het vernieuwen van de OV-Services en Tickets winkels verdeeld over het hele land. Op dit moment zijn er 16 winkels naar wens opnieuw ingericht en geïnstalleerd en staan de volgende 10 op de planning voor 2021.

Op een aantal grotere stations worden reizigers door medewerkers geholpen bij vragen over services, het kopen van abonnementen en om een reisadvies te geven. De NS wil de reiziger en de lokale vervoerders zoveel mogelijk samen op weg helpen met informatie en verkoop van reizen voor de trein, bus, metro en tram. De reiziger kan ook zelf informatie vinden op de informatieschermen omtrent reizen en kan bij de selfservice tafel de reis plannen en deze digitaal ontvangen.

Test winkel

De eerste winkel is als pilot uitgevoerd in Den Haag. Deze OV-Services winkel is gebaseerd op basis van onze narrowcasting software. Alle vervolgopdrachten hiervan zijn verleend aan Heuvelman. De NS heeft gekozen voor PADS software in combinatie met de CMS module van Heuvelman. Na het concept zijn er meerdere OV-Services winkels ingericht. Op dit moment zijn er 16 winkels naar wens opnieuw ingericht en geïnstalleerd. De doestelling van de NS is om alle grotere stations te voorzien van een OV-Services en Tickets winkel, in totaal zullen het ca. 26 winkels zijn.

AV-oplossing

Heuvelman heeft de winkels audiovisueel ingericht met meerdere beeldschermen en alle noodzakelijke koppelingen gerealiseerd voor het verwerven van de juiste informatie. Er zijn verschillende opties mogelijk, denk aan losse beeldschermen, videowalls en touch-beeldschermen. Alle reisinformatie wordt weergegeven op de videowall in staande weergave waardoor het gemakkelijk te lezen is. Naast de reisinformatie kunnen ook reclame uitingen worden weergegeven op de videowalls en losse beeldschermen. De selfservice tafels zijn voorzien van touch-beeldschermen. Het overgrote deel van de content wordt automatisch geladen middels koppelingen naar de NS en andere aanbieders van openbaar vervoer. Alle overige content, commercials en ad-hoc reisinformatie wordt verstuurd vanuit de hoofdvestiging van Heuvelman.

Service

De juiste werking van de apparatuur wordt continu gemonitord vanuit ons hoofdkantoor in IJsselstein via het Heuvelman Heartbeat systeem. Het systeem controleert continu de werking van de apparatuur en nog voordat een storing door de gebruiker waargenomen wordt, heeft het systeem zelf de storing al geprobeerd te herstellen en automatisch een melding verstuurd naar het Service Center van Heuvelman. De medewerkers van ons Service Center kunnen vervolgens direct aflezen of verdere actie noodzakelijk is of dat de storing door het systeem al is opgelost.

Content op maat

Het beheer van de content op de verschillende beeldschermen van het narrowcasting systeem vindt op afstand plaats middels het Controle Management Systeem. Dit systeem is door Heuvelman in eigen beheer ontwikkeld. Onze afdeling Content Design zorgt dagelijks voor de nieuwe content en het beheer hiervan. Via ons service- en beheer control center wordt op grote monitoren de conditie van de apparatuur en de weergegeven content 24/7 gecontroleerd.

Onze oplossingen

Met onze Digital Signage oplossingen, ook wel narrowcasting, bepaalt u hoe, wanneer en met welke informatie uw doelgroep(en) benaderd worden. De technologie biedt verscheidene communicatiemogelijkheden op schermen. Graag delen wij met u 10 oplossingsgerichte toepassingen van narrowcasting.
Vraag hiervoor onze whitepaper aan.

Weten hoe we dit voor uw bedrijf kunnen inzetten?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

De innovatieve partner van totaalconcepten