Livestream
Een evenement op afstand bij kunnen wonen
Met een livestream biedt u uw publiek dat fysiek niet aanwezig kan zijn bij uw training, webinar of (aandeelhouders)vergadering toch de mogelijkheid om het evenement bij te wonen. Een livestream biedt bedrijven dé oplossing om in contact te blijven met haar doelgroep.
Heuvelman zal u volledig ontzorgen bij de organisatie van een livestream van bijvoorbeeld uw webinar, training of aandeelhoudersvergadering.
Wij verzorgen de livestream van het evenement tot in de puntjes. We nemen naast de techniek, desgewenst ook de volledige organisatie voor uit handen.
Livestream als oplossing
- Met een livestream biedt u uw doelgroep de mogelijkheid om uw training, webinar of (aandeelhouders)vergadering op afstand bij te wonen.
- U bepaalt zelf vooraf het aantal kijkers en hoe interactief u het wilt maken.
- De kijkers kunnen vragen stellen via de mail functie en deze tonen wij gemodereerd aan de sprekers.
- Ook behoren poll’s en een Q&A tot de mogelijkheden.
- Wilt u de video terugkijken? Dan bieden wij u de mogelijkheid tot Video on Demand.
Wat is een livestream
Met een livestream vergroot u uw bereik onder uw doelgroep en biedt u uw publiek dat fysiek niet aanwezig kan zijn bij uw training, webinar of (aandeelhouders)vergadering toch de mogelijkheid om het bij te wonen.
Een livestream biedt bedrijven in deze tijd dé oplossing om in contact te blijven met haar doelgroep.
Veelgestelde vragen
Begin op tijd met uw planning, wanneer moet de eventuele presentatie af zijn? Wanneer wilt u een gastspreker geregeld hebben? Denk op tijd na welke sprekers u wilt uitnodigen en wat de toegevoegde waarde hiervan is. Willen ze live in de studio zijn, of voelen ze zich veiliger thuis met hun eigen laptop?
Verschillende voorbeelden kunnen zijn: Zoom, Webex of Microsoft Teams. Wij bespreken samen met u wat het beste bij uw doelgroep past.
Maak een boeiende presentatie met de juiste beeldverhouding (16:9)! Mooie content zorgt ervoor dat uw bezoekers geïnteresseerd blijven. Plaats niet te veel tekst in een dia, gebruik 1 onderwerp per dia en zorg ervoor dat er niet meer dan 4 bulletpoints op staan.
Hou het kort maar krachtig. De gemiddelde concentratieduur van een mens ligt tussen de 15 en 45 minuten, houdt hier rekening mee.
Zorg tijdig voor een kleine pauze of een filmpje tussendoor. Zo houdt u de aandacht bij uw bezoekers.
Het is mogelijk uw stream online te laten staan. Zo kan men 24 uur per dag, 7 dagen per week uw video terugkijken. Hiermee vergroot u ook na uw event nog uw bereik. Ook kunt u een aftermovie maken die voor diverse communicatiedoeleinden in te zetten is.
Verzorg achteraf een enquête. Een sympathiek contact moment waarvan u kunt leren. Evalueer achteraf met het team. Wat ging goed, wat kon beter? Wat kunt u meenemen voor een volgende stream?
Weten hoe we dit voor uw bedrijf kunnen inzetten?
De innovatieve partner van totaalconcepten
- 50 jaar ervaring
- 90 teamleden
- Eigen content creatie
- Gecertificeerd