“Verandering in virustijden”

- John Lacroix

John Lacroix

Heuvelman staat binnen de branche bekend als aanbieder van audiovisuele faciliteiten – beeld, licht en geluid – voor zowel tijdelijk als permanent gebruik. Wij bieden vier verschillende soorten dienstverlening: verhuur van tijdelijke AV-installaties, verkoop van permanente AV-installaties, Content Design & Software voor AV-installaties en Service & Onderhoud bij verkoop.
Om al deze onderdelen inzichtelijk te maken, hebben wij op ons hoofdkantoor een grote Experience Room ingericht waar elke (potentiële) opdrachtgever de verschillende diensten van ons zelf kan zien en letterlijk kan beleven.

In deze nieuwsbrief laten we John Lacroix, Manager van de afdeling Content Design, aan het woord. John Lacroix adviseert klanten op het gebied van streaming en videovergadering oplossingen die wij nu veel aanbieden op locatie bij onze klanten én in onze Experience Room.

Hoe gaat het nu met Heuvelman?

Het is een onwerkelijke tijd waarin onze afdelingen vaste installaties en service & onderhoud goed blijven doordraaien om bedrijven van vaste installaties te kunnen voorzien en de blijvende service te leveren. Helaas ligt onze verhuur afdeling grotendeels stil omdat evenementen en grote zakelijke bijeenkomsten verboden zijn tot 1 september. Ik zeg grotendeels, omdat we de online videovergaderingen en streaming aanvragen enorm zien toenemen, gelukkig!

Deze aanvragen komen van bedrijven, de overheid en ook veel gemeentes. Dit zijn weer mooie kansen voor Heuvelman!

Welke vraag uit de markt zie je de afgelopen weken en wat komt er allemaal op jullie af deze periode?

Wij krijgen veel vragen van bedrijven uit verschillende branches over het online “gaan” met een vergadering, de veiligheid van een online bijeenkomst en de werking van de verschillende mogelijkheden. De vragen komen bijvoorbeeld vanuit de gemeentes die raadsvergaderingen vanuit huis veilig willen beleggen maar wel met alle functionaliteiten zoals wij die in een raadzaal opleveren. Aandeelhoudersvergaderingen moeten deels fysiek en deels online worden gehouden maar wel met de mogelijkheid tot stemmen van de aandeelhouders.

Veel bedrijven willen ook blijven communiceren met hun klanten en zoeken oplossingen bij het organiseren hiervan aangezien evenementen op dit moment een andere vorm hebben.

Hoe gaan jullie hiermee om?

Onze passie zit in het adviseren van onze klanten in de audiovisuele mogelijkheden die er zijn, de juiste toepassingen leveren voor het vraagstuk en de klant begeleiden naar een succesvol (online) evenement. Ik denk dat dit, in deze tijd, nog belangrijker is geworden.

Voor de vele vragen die wij binnen krijgen, hebben wij mooie oplossingen ontwikkeld die aansluiten bij de vraag vanuit de klant. Mocht er een oplossing niet volledig passend zijn bij het vraagstuk, dan passen onze programmeurs dit aan. Deze elementen maken het adviseren en begeleiden van de klant mooi werk.

In de vorm en aanpak van het adviseren en begeleiden is ook veel veranderd. Vrijwel alle gesprekken met klanten zijn videomeetings met vaak daaraan gekoppeld online demo's. Maar ook de uitvoer op de werkvloer is flink veranderd met de 1.5 meter regels voor onze technici en sprekers. En ook de handgel die standaard meegaat naar de locatie is natuurlijk anders dan anders.

Hoe kunnen wij vanuit Heuvelman bedrijven helpen?

Heuvelman kan voor veel oplossingen zorgen; zoals event streaming of hybride events, waarbij de locatie alsnog een evenement kan organiseren met 1,5 meter regels voor de deelnemers en de rest van de bezoekers online aanwezig zijn. Per aanvraag wordt er gekeken wat de beste oplossing is en hoe deze makkelijk is te realiseren en uit te voeren. Mijn functie is om klanten hierin te adviseren, het uitdenken van de oplossingen en vertalen naar een offerte. Het is erg fijn dat mensen positief reageren op deze oplossingen!

Maar denk ook aan vaste oplossingen op locatie. Wij merken dat veel bedrijven nu de tijd nemen om goed naar hun inrichting te kijken en oplossingen zoeken die bijdragen aan de kwaliteit van bijvoorbeeld hun vergaderomgeving. Of een inrichting zoeken van hun auditoria, college- en raadszalen en board- en controlrooms.

Deze Corona tijd vraagt creativiteit en flexibiliteit voor onze klanten. En gelukkig door onze jarenlange ervaring kunnen wij hier goed aan voldoen.